Все повече компании от цяла Европа избират да се включат в инициативата на Европейската комисия (ЕК) – Меморандум за разбирателство относно онлайн рекламата и правата върху интелектуалната собственост.
Целта на Mеморандума е да ограничи рекламирането на уебсайтове, които нарушават авторските права, като незаконни сайтове за спорт и стрийминг на филми и сериали. В текстa на документа е засегната сложността и магнитуда на рекламата в интернет и това, че легитимни брандове, сред които и компании за залагания, могат да попаднат в такъв тип уебсайтове.
Расте броят на игралните асоциации и оператори, които се интересуват от инициативата и искат да защитят рекламата си. Португалската асоциация за онлайн гейминг APAJO стана първата национална асоциация, която се присъедини към инициативата на ЕК.
Европейската игрална и бетинг асоциация (EGBA) е сред първите подписали Меморандума през 2018 г. От тогава до 2021 г. е отчетено, че рекламата на законни игрални оператори в подобни сайтове е намаляла с 55%.
Мартен Хайер, главен секретар на EGBA, коментира, че Асоциация ще продължава да насърчава игралните компании и европейските асоциации да се присъединят към Меморандума за разбирателство и да гарантират, че тяхната реклама ще се позиционира по отговорен и легален начин.
Източник: www.egba.eu