Съветът за електронни медии (СЕМ) прие Кодекс за поведение, в който е засегната регулация на хазартни реклами. Документът е влязъл в сила на 1 февруари 2023 г. Според Кодекса медийните оператори не трябва да допускат участите на деца в рекламите на хазартни игри и не бива да разрешават представянето на хазартните игри като подходящо средство за лесно придобиване на пари. Засегнато е още, че рекламите не трябва да бъдат подвеждащи за детската аудитория.
Документът за поведение е задължителен за всички доставчици на медийни услуги, включително и за електроните медии. Разпоредбите му за платформите за споделяне на видеоклипове обхващат всички платформи в страната и задължават потребителите им незабавно да уведомят доставчика при всяко нарушение, касаещо безопасността на децата.
В документа са определени мерки за оценка, означаване и ограничаване на достъпа до предавания, които са неблагоприятни или създават опасност от увреждане на физическото, психическото, нравственото и социалното развитие на децата. От регулатора съобщават, че целта на кодекса е да предпази детската аудитория и добавят, че той е съвместна форма на регулация. Текстът е разработен съвместно от СЕМ, Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), БНР и БНТ, съгласно член 17а от Закона за радиото и телевизията.
Представители на СЕМ коментираха, че за оформянето на Кодекса са взети под внимание различното ниво на физическо, психическо, нравствено и социално развитие на децата в различните възрастови групи в рамките на широкия диапазон от 0 до 18 години, както и достигнатото ниво на медийна грамотност на аудиторията.
Вижте пълния текст на Кодекса тук: cem.bg/files/1673946952_code__17a.pdf