Асоциациите в игралната индустрия заедно с Национален съвет за саморегулация поставиха началото на съвместна работа по допълнение и обновяване на съществуващите Етични правила за реклама и търговска комуникация на хазартни игри.
Това стана по време на специална среща, проведена в четвъртък, на която бяха представителите на Асоциация на игралната индустрия в България, Българска гейминг асоциация, Българска геймблинг асоциация и Сдружение на организаторите на хазартни игри и дейности в България.
Участниците се обединиха около решението, че съществуващите правила на Националния съвет за саморегулация ще бъдат допълнени, като се добавят текстове от наскоро подписания Меморандум между лицензираните организатори на онлайн залагания за отговорна реклама на хазартни игри.
Според Ели Герганова, която е председател на Националния съвет за саморегулация, целта е правилата да се актуализират спрямо настоящите нужди и нагласи на обществото, като е поставено добро начало в тази посока. Меморандумът, подкрепен от лицензираните оператори, включва да не се допуска участие в рекламите на хазартни игри на лица, които не са навършили 23 г., да не се допуска съобщаването на размера на парични и предметни награди и бонуси в реклама в електронни медии, да не се излъчва тв реклама в часовия диапазон между 5:00 и 18:00 часа, да няма външна реклама в близост до училища и всяко рекламно съобщение, излъчвано по електронните медии, да съдържа послание за отговорна игра.
Още по темата, четете в публикацията на Банкер.