YouTube затяга контрола върху съдържанието, свързано с хазарт, тъй като спортните залози и други онлайн платформи за гемблинг набират голяма популярност в САЩ.
Платформата обяви във вторник, че вече няма да позволява съдържание, което насочва потребителите към нелегални хазартни уебсайтове чрез линкове, изображения, текст, лога или вербални препратки. YouTube определя като нелегални онези сайтове, които не отговарят на местните законови изисквания и не са били прегледани от YouTube или компанията-майка Google.
Актуализацията надгражда съществуващата политика на YouTube, която вече забранява свързването към външни сайтове, нарушаващи правилата на платформата, включително нелегални хазартни сайтове.
„Затегнахме политиките си, които забраняват съдържание, насочващо зрителите към неодобрени хазартни уебсайтове или приложения“, заяви говорителят на YouTube Бут Булуинкъл в изявление за CNN преди официалното съобщение във вторник. „Също така ще започнем да налагаме възрастови ограничения за съдържание, което промотира онлайн казина“.
След актуализацията потребители под 18 години и тези, които не са влезли в профила си, няма да могат да гледат съдържание, което показва или рекламира онлайн платформи за залагания.
От 2018 г., когато Върховният съд на САЩ разреши на щатите да легализират спортните залагания, онлайн хазартът се превърна в индустрия за милиарди долари. С разрастването му нараства и популярността на други форми на онлайн залагания, включително предвиждания за изхода на избори.
Видеоклипове в YouTube, които обещават да научат зрителите как да печелят пари от спортни залози и пазари за предвиждания, са гледани стотици хиляди пъти.
Въпреки това регулациите за онлайн залагания варират в различните юрисдикции, а експерти предупреждават, че милиони американци са изложени на риск от „сериозни хазартни проблеми“.
YouTube заявява, че отдавна забранява съдържание с „сензационен език“, който обещава гарантирани печалби или възстановяване на загуби от хазартни сайтове. Сега обаче платформата е актуализирала политиката си, за да уточни, че съдържание, което обещава гарантирана възвръщаемост – дори от одобрени сайтове – ще бъде премахвано.
Съобщението във вторник е поредната промяна в политиките за модериране на съдържание в YouTube през последните години. Платформата прилага целенасочени ограничения върху определени видове съдържание, включително видеа с фалшиви твърдения за ваксини и аборти, както и такива, свързани с хранителни разстройства, като екстремно броене на калории.
През 2023 г. YouTube също започна да изисква от потребителите да декларират определено съдържание, генерирано чрез изкуствен интелект, което може да въведе зрителите в заблуда.
За много социални медийни платформи обаче основното предизвикателство не е въвеждането на политики за модериране на съдържание, а тяхното прилагане. Технологичните гиганти многократно са били критикувани за неспособността си да наложат ефективно собствените си правила.
YouTube обяви, че ще актуализира политиката си във вторник и ще започне да прилага новите правила от 19 март.