Джон Енгейтс е експерт с дългогодишен опит в областта на мрежовите индустрии, хостигна и киберсигурността. В момента работи като главен технически директор в американската компания Clouflare.
Какви мерки са взели участниците от игралния сектор, за да подсигурят киберсигурността на тях и техните потребители?
Операторите от iGaming индустрията са приели такъв тип мерки за киберсигурността, които обикновено се наблюдават в сектори, включващи финансови транзакции и потребителски средства (например финансови приложения, електронна търговия).
Тъй като дигитализацията на iGaming индустрията привлича вниманието на редица хакери, целящи да откраднат средствата или личните данни на играчите, регулаторите и операторите осъзнават колко важно е да приоритизират безопасността на потребителите и сигурността на транзакциите. Ежедневно заплахите към клиентите растат, затова операторите непрестанно трябва да подобряват инструментите си за сигурност. Инвестирането в киберсигурността е от решаващо значение за добрата репутация на дадена марка, също така то гарантира положително клиентско изживяване онлайн и избягване на санкции.
В борбата с измамите операторите често наемат екипи с големи ресурси или разчитат на множество доставчици, за да помогнат. Какво влияние оказва това върху трансакционния процес при играчите? Как може да се подобри този процес?
Сигурността на играчите и предотвратяването на измами не трябва да става за сметка на повишена латентност или лошо клиентско изживяване. Операторите трябва внимателно да обмислят мерките за сигурност, които прилагат, както и стъпките за проверка на играчите, интегрирани в цялото клиентско изживяване: от входа на играча до тегленето на средства. Операторите имат многобройни възможности за избор в зависимост от нуждите си, като някои избират да приложат мерки, свързани с местните пазарни разпоредби, а други предлагат решения, подходящи за глобални операции.
Постигането на перфектното клиентско изживяване изисква балансиране на тези различни изисквания. Операторите трябва да обмислят методи за двуфакторна автентикация, различни решения за опознаване на поведението на клиента, captcha, възстановяване на пароли и блокиране на злонамерен трафик от приложението. Изборът на правилния доставчик трябва да включва задълбочен анализ на тези фактори.
Как машинното обучение и инструментите, управлявани от изкуствен интелект, могат да помогнат на операторите да се борят с измамите в глобален мащаб?
Изкуственият интелект може да играят решаваща роля при идентифицирането на измамни модели при входящи интернет заявки или поведение на играчите.
Изкуственият интелект позволява по-ранното и автоматизирано откриване на измами при значително намалени разходи. С милиони бот атаки, които се случват всяка минута, е невъзможно хората да оценят всяка заявка и да направят правилното решение своевременно. Изкуственият интелект не само служи като превантивна мярка, но и подобрява времето за реакция при инциденти чрез непрекъснато събиране на данни и разузнаване.
Съвременните потребители на игралната индустрия искат бързи и надеждни услуги. С подкрепата на изкуствен интелект, това е възможно да се осъществи.
Източник: iGamingFuture – iGaming News